W całym sezonie obowiązują zasady jazdy online Simrace.pl - KLIK
Wszelkie sytuacje opisane w regulaminie ligi są nadrzędnymi względem regulaminu ogólnego.
- Organizator
- Organizatorem ligi jest Simrace.pl.
- Organizator do przeprowadzania wyścigów wykorzystuje serwer Assetto Corsa Competizione i opiera się na tym oprogramowaniu w zakresie prowadzenia sesji. W szczególności dotyczy to: naliczania wyjazdów poza tor, sprawdzania prędkości w Pit Lane, naliczania kar DT oraz Stop and Go, wyników sesji, ustawienia pojazdów na gridzie itp.
- Organizator nie bierze odpowiedzialności za błędy w grze ani ewentualne rozłączenie użytkownika z sesji jak również niedostępność serwerów lobby.
- Organizator to organizacja non-profit, a właściwie grupa pasjonatów, którzy poświęcają swój czas, a często i pieniądze na to aby strona działała sprawnie, a wyścigi oraz relacje były na wysokim poziomie.
- Dotacje przeznaczane są na utrzymanie serwerów, a ewentualne nadwyżki - jeśli wystąpią - zostaną przeznaczone na nagrody.
- Wszelkie uwagi dotyczące danej ligi należy zgłaszać na forum w odpowiednim wątku lub właściwym kanale Discord.
- Udział
- Do ligi zapisać może się każdy, kto ma doświadczenie w ściganiu online lub dopiero je rozpoczyna.
- Udział w lidze jest darmowy, a dotacje są dobrowolne.
- Zapisując się na stronie i/lub do ligi wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych w celu prowadzenia ligi oraz statystyk użytkownika.
- Aby wziąć udział w wyścigu należy spełnić następujące warunki:
- posiadać Safety Rating w ACC na poziomie co najmniej 50 (SA)
- posiadać 2 medale toru do aktualnie trwającej rundy
- zrobić 3 czyste okrążenia na serwerach prekwalifikacyjnych
- zaznaczyć obecność na stronie aktualnego wydarzenia
- Gracze z pingiem 100ms+ lub niestabilnym łączem internetowym mogą zostać usunięci z serwera gry.
- Kalendarz wyścigów
- Obowiązuje kalendarz wyścigów opublikowany na stronie.
- Samochody
- W sezonie dostępny jest tylko jeden samochód: BMW M2 CS Racing
- Zespoły
- Zespół może składać się z maksymalnie 2 kierowców.
- Zaleca się aby samochody miały takie samo malowanie i różniły się tylko numerem bocznym.
- Prekwalifikacje
- Przed pierwszym wyścigiem oraz w trakcie sezonu zostaną uruchomione 2 serwery prekwalifikacyjne z różnymi torami.
- Poprawne okrążenia zapisywane są do bazy danych dla każdego kierowcy. Na stronie wyników prekwalifikacji wyświetlana jest średnia z 3 najlepszych czasów okrążeń danego zawodnika oraz ilość okrążeń.
- Okrążenia wyjazdowe, zjazdowe oraz takie gdzie serwer naliczył wyjazd poza tor nie są zaliczane do poprawnych okrążeń i nie są zapisywane w bazie danych.
- Okrążenia zrobione przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu prekwalifikacji nie są zaliczane do wyników.
- Średnia z 3 najlepszych okrążeń zawodnika na każdym z torów zostanie wzięta do wyliczenia jego czasu kwalifikacyjnego oraz przypisania do odpowiedniego splitu. Podział na splity obowiązuje na cały sezon.
- W przypadku dołączenia do sezonu w trakcie jego trwania zawodnik zobowiązany jest wykonać serię okrążeń na serwerach prekwalifikacyjnych aby na ich podstawie zostać przypisanym do odpowiedniego splitu.
- Aktualizacja przypisania do splitów dla zawodników dołączających do ligi w trakcie sezonu odbywa się po zakończeniu bieżących sesji prekwalifikacyjnych (zwykle w dzień wyścigu). Kierowca musi być oznaczony jako zakwalifkowany we wszystkich sesjach prekwalifikacyjnych.
- Przypisanie do splitu w trakcie sezonu nie gwarantuje startu w wyścigach, pierwszeństwo startu mają osoby przypisane do splitów w prekwalifikacjach przedsezonowych. Udział w wyścigu uzależniony jest od ilości zgłoszonych kierowców do danej rundy.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zwiększenia limitu miejsc na serwerze oraz dopisywania i usuwania zawodników ze splitu w uzasadnionych przypadkach.
- Weekend wyścigowy
- Trening
- Sesja treningowa rozpoczyna się na około godzinę przed wyścigiem, zgodnie z czasem podanym na stronie przy danej sesji.
- Sesja ta służy sprawdzeniu możliwości połączenia oraz warunków panujących na torze. Zaleca się aby zawodnik połączył się z serwerem podczas sesji treningowej aby nie powodować doczytywania elementów gry u innych zawodników podczas sesji kwalifikacyjnej.
- Organizator zastrzega sobie prawo do restartu serwera podczas sesji treningowej jeśli wystąpi błąd w konfiguracji lub zawodnik zgłosi taki błąd, nie później niż 15 minut przed zakończeniem sesji.
- Organizator nie gwarantuje rozwiązania problemu jeśli ten wystąpi z przyczyn niezależnych (np. bug gry, problem z serwerem lobby) lub zostanie zgłoszony w ostatniej chwili.
- Kwalifikacje
- Sesja kwalifikacyjna trwa
15 21 minut, podzielona jest na dwie grupy po połowie. Okrążenie rozpoczęte przed upływem czasu również jest wliczane do pomiarowych. - Wyjazd na sesję kwalifikacyjną odbywa się z zachowaniem odstępu do samochodu poprzedzającego. Odstęp ma być taki, żeby obaj kierowcy mogli wykonać okrążenie pomiarowe bez przeszkadzania sobie wzajemnie.
- Użycie opcji "powrót do garażu" jest dozwolone w dowolnym momencie kwalifikacji. Kierowca może ponownie wyjechać na tor.
- Wyprzedzanie podczas kwalifikacji dozwolone jest wyłącznie w przypadku gdy kierowca poprzedzajacy popełni błąd lub jest dużo wolniejszy. Jeśli tempo kierowcy jest podobne, a doganiasz go przy zakrętach to znaczy, że zostawiłeś sobie za mało miejsca. Należy odpuścić i dać sobie i jemu możliwość wykonania dobrego okrążenia pomiarowego. Wyprzedzanie podczas kwalifikacji, a szczególnie na okrążeniu wyjazdowym gdzie zawodnik poprzedzający zostawia sobie miejsce lub utrudnianie innym jazdy może skutkować nałożeniem kary zgodnie z taryfikatorem.
- Wyścig
- Start do wyścigu poprzedza pełne okrążenie formujące zgodnie z prowadzącym widżetem w grze.
- Pit stop nie jestwymagany.
- Użycie opcji "powrót do garażu" jest dozwolone w przypadku poważnego uszkodzenia samochodu, które uniemożliwia bezpieczny dojazd do alei serwisowej. Powrót na tor i dokończenie wyścigu jest możliwe po odbyciu kary czasowej nałożonej przez grę.
- Start do wyścigu poprzedza pełne okrążenie formujące. Zawodnik ma obowiązek utrzymać pozycję za poprzedzającym samochodem w jednej lub dwóch liniach zgodnie z prowadzącym widżetem w grze do czasu komunikatu o zielonej fladze oznajmiającej start wyścigu.
- Wjazd / wyjazd z alei serwisowej
- Zawodnik wjeżdżający / wyjeżdżąjący z pitu zobowiązany jest do nie przekraczania linii ciągłej. Dotyczy to również kierowców znajdujących się na torze w momencie jeśli inny kierowca wyjeżdża z alei serwisowej.
- W zależności od danej sesji weekendu wyścigowego zawodnicy są zobowiązani zachować następującą ostrożność:
- Trening & kwalifikacje - zawodnik wyjeżdżający z pitu powinien przepuścić kierowcę znajdującego się na szybkim okrążeniu. Musi tak dostosować swoją prędkość wyjazdu aby nie przeszkodzić, a w szczególności nie doprowadzić do kontaktu z zawodnikiem znajdującym się na okrążeniu pomiarowym, który ma w tej sytuacji pierwszeństwo. Przeszkodzenie takiemu zawodnikowi przez osobę wyjeżdżającą z pitu może skutkować nałożeniem kary.
- Wyścig - zawodnik wyjeżdżający z pitu ma pierwszeństwo i nie musi ustępować kierowcom na torze - jeśli nie jest zawodnikiem zdublowanym (nie dotyczy kierowców różnych klas). Zawodnik, który widzi osobę wyjeżdżającą z pitu musi dostosować swój tor jazdy aby nie spowodować kolizji.
- Punktacja
- Za każdy wyścig kierowca otrzymuje stosowną ilość punktów w zależności od pozycji na mecie. Punktacja zostanie podana na stronie www.
- Dodatkowe 2 punkty otrzymuje kierowca, który zajmie 1. miejsce w kwalifikacjach i startuje z Pole Position.
- Dodatkowe 2 punkty otrzymuje kierowca, który wykona najlepsze okrążenie podczas wyścigu pod warunkiem, że skończy w pierwszej dziesiątce.
- Aby zostać sklasyfikowanym w danym wyścigu i otrzymać punkty kierowca musi przejechać minimum 75% okrążeń, które wykonał lider.
- Balasty wagowe
- Kierowcy którzy na serwerze PRO ukończyli wyścig na pierwszym, drugim i trzecim miejscu otrzymują karę wagową w postaci dodatkowego balastu, w wymiarze P1: 20kg, P2: 10kg, P3: 5kg.
- Ukończenie wyścigu na pozycji czwartej skutkuje usunięciem 10 kg balastu (jeżeli kierowca posiadał dodatkowy balast), miejsca piąte i dalsze skutkują usunięciem 20kg dodatkowego balastu (jeżeli taki był nałożony).
- Brak uczestnictwa w wyścigu jest tożsamym ze zdjęciem balastu w wysokości 20kg.
- Kary wagowe dla danego zawodnika z poszczególnych eliminacji są sumowane, aż do wysokości 40kg.
- Zawodnicy którzy zajęli miejsca 1-3 w klasyfikacji generalnej jednego z poprzednich sezonów, rozpoczynają nowy sezon z nałożonym balastem 20kg.
- Kary wagowe obowiązują w całym evencie, czyli w sesji Practice, Qualifying i Race.
- W związku z ograniczeniami balastu po stronie Asetto Corsa Competizione, balast powyżej 30kg będzie zapisywany jedynie na stronie simrace.pl (zawodnik z balastem 40kg wystartuje de facto z balastem 30kg).
- Zgłaszanie incydentów
- Po każdym wyścigu udostępniona zostanie powtórka wzorcowa.
- Zgłoszenia incydentów można dokonać przy pomocy formularza na stronie do 48 godzin po zakończeniu wyścigu.
- Zgłoszenia dokonuje się na podstawie powtórki wzorcowej określając dokładny czas z powtórki, podając numer boczny samochodu i wybierając nazwisko podejrzanego. W przypadku dłuższych wyścigów, gdzie są dwie powtórki należy podać też nr powtórki.
- Zgłaszany incydent należy opisać z własnej perspektywy możliwie szczegółowo i konkretnie.
- Zgłoszenia z innej powtórki, bez prawidłowego czasu, opisu itp. będą traktowane jako zgłoszenia niepoprawne i zostaną odrzucone.
- Kary
- Każdy incydent rozpatrywany jest indywidualnie i sędziowie wydają swoje ekspertyzy w formie pisemnej lub podczas sesji sędziowskiej.
- Jeśli sędziowie osiągną zgodność lub opinię przeważającą zostaje wydany werdykt sędziowski.
- Punkty karne nadawane są przez sędziów na podstawie werdytku i taryfikatora kar.
- W szczególnych przypadkach sędziowie mogą nałożyć na zawodników inne kary np. kara czasowa, dyskwalifikacja.
- Punkty karne odliczane są od wyniku danego zawodnika z określonej rundy.
- Na kierowcę, który wykorzystuje błędy gry, programy modyfikujące lub dopuszcza się jakiegokolwiek niesportowego zachowania może zostać nałożona kara. Wysokość kary ustala grono sędziowskie, do dyskwalifikacji, wykluczenia z ligi lub zakazu udziału w wyścigach organizowanych przez Simrace.pl włącznie.
- Kierowca, który pomimo zakwalifikowania się i zaznaczenia obecności nie stawi się na wyścigu otrzyma 5 punktów karnych. W uzasadnionych przypadkach, jeśli kierowca poinformuje organizatora o powodzie nieobecności sędziowie mogą odstąpić od wymierzenia kary.
- Wprowadzone zostają progi punktowe dla kierowców, którzy w sezonie przekroczą łącznie następującą ilość punktów karnych:
- 20 pk - zakaz startu w kwalifikacjach w następnej rundzie po wyścigu, w którym kierowca przekroczył próg
- 40 pk - zakaz startu w następnej rundzie (j.w.)
- 60 pk - zakaz startu w kolejnych rundach do końca sezonu
- Kierowca, który pomimo zakazu weźmie udział w kwalifikacjach lub wyścigu zostanie zdyskwalifikowany a jego kara przejdzie na następną rundę.
- Kierowca może złożyć wyjaśnienie lub uzupełnienie w zgłoszeniu lub odwołanie od wymierzonej kary za pomocą formularza znajdującego się przy zgłoszeniu. Może to zrobić jeden raz.
- Klasyfikacja generalna
- Zwycięzcą sezonu w danym splicie zostaje kierowca z największą liczbą punktów. W przypadku remisu jest to zawodnik z większą ilością zwycięstw (w przypadku równej ilości zwycięstw – największa liczba drugich miejsc itd.)
- Do klasyfikacji generalnej wliczone zostaną wszystkie wyścigi.
- Te same zasady obowiązują w klasyfikacji zespołowej.
- Pozostałe
- Zaleca się, aby kierowca podczas trwania kwalifikacji oraz wyścigu był dostępny na odpowiednim kanale głosowym Discord. Komunikację należy ograniczyć do minimum podczas trwania sesji kwalifikacyjnej oraz wyścigowej.
- Komunikaty ligowe dotyczące ustawień serwera, nałożonych kar, czy też pozostałe informacje ligowe znajdziesz na Discord Simrace.pl.
- Regulamin może ulec zmianie w trakcie sezonu z ważnych i uzasadnionych przyczyn. Każda wprowadzona zmiana obowiązuje od najbliższej rundy.