Wszelkie sytuacje opisane w regulaminie ligi są nadrzędnymi względem regulaminu ogólnego.
1. Organizator
- Organizatorem ligi jest SimRace.pl.
- Organizator do przeprowadzania rajdów wykorzystuje serwer RaceNet/DiRTgame oraz grę DiRT Rally 2.0 i opiera się na tym oprogramowaniu w zakresie prowadzenia eventu. W szczególności dotyczy to: liczenia czasów oraz dyskwalifikacji zawodników w czasie gry.
- Organizator nie bierze odpowiedzialności za błędy w grze ani ewentualne rozłączenie użytkownika z sesji, jak również niedostępność serwerów.
- Organizator to organizacja non-profit, a właściwie grupa pasjonatów, którzy poświęcają swój czas, a często i pieniądze na to aby strona działała sprawnie, a organizowane eventy były na wysokim poziomie.
- Dotacje przeznaczane są na utrzymanie strony, a ewentualne nadwyżki - jeśli wystąpią - zostaną przeznaczone na nagrody.
- Wszelkie uwagi dotyczące danej ligi należy zgłaszać na forum w odpowiednim wątku lub właściwym kanale Discord.
2. Udział
- Do ligi zapisać może się każdy kto posiada konto Steam powiązane z kontem RaceNet.
- Udział w lidze jest darmowy, a dotacje są dobrowolne.
- Zapisując się na stronie i/lub do ligi wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych w celu prowadzenia ligi oraz statystyk użytkownika.
- Zapisując się do ligi musimy zadeklarować swój prawidłowy nick ze Steam celem prawidłowego sparowania nickname-u zawodnika z jego imieniem i nazwiskiem. Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji wybranych zawodników w trybie wieloosobowym gry. Nickname na Steam nie może zostać zmieniony w czasie trwania sezonu, gdyż może to spowodować problemy przy wyświetlaniu wyników. Zawodnik, który zmieni Nickname w Steamie w trakcie sezonu musi liczyć się z utratą punktów, do dyskwalifikacji z ligi włącznie.
- Zapisy odbywają się na stronie eSport.simrace.pl oraz RaceNet, na stronie klubu SimRace.pl
3. Ustawienia gry i rajdu
- Ustawienia rajdu mają na celu jak najwierniejsze oddanie realizmu oraz wyrównanie szans między zawodnikami.
- Ustawienia rajdu narzucają widok z kokpitu oraz brak jakichkolwiek wspomagaczy typu kontrola trakcji, kontrola stabilności, ABS itp.
- Z racji niemal zerowej widoczności podczas silnego deszczu oraz śnieżycy, spowodowanej niskim poziomem graficznym w/w warunków atmosferycznych na szybie czołowej auta, organizator zastrzega sobie prawo do nieużywania powyższych warunków pogodowych w czasie ustawiania rajdu.
4. Kalendarz rajdów
- Obowiązuje kalendarz rajdów opublikowany na stronie.
5. Samochody
- Do wyboru są samochody klasy 2000cc, F2 Kit-Car oraz Group B AWD.
- Wybrany samochód obowiązuje na cały sezon rajdowy. Mimo, że gra fizycznie pozwala wybrać inny samochód w danej klasie co każdy rajd, to przejechaniu rajdu w samochodzie innym niż wybrany na stronie będzie skutkować wykluczeniem z danego rajdu.
- Jeżeli zawodnik nie brał udziału we wcześniejszych rundach może zmienić samochód na stronie lub zgłosić się do organizatora celem zmiany samochodu.
6. Zespoły
- Możliwość stworzeniu zespołu jest odblokowana po wpłaceniu kwoty 10 złotych.
- Zespół może składać się z maksymalnie dwóch kierowców.
- Członkowie zespołu muszą jechać takim samym samochodem.
- Malowania samochodów są dowolne. Z racji sposobu przeprowadzenia rajdu, żaden inny zawodnik nie będzie w stanie zobaczyć malowań innych.
7. Przebieg rajdu
1. Dni rajdowe
- Rajd będzie podzielony na konkretną ilość dni (maksymalnie cztery) w zależności od długości rajdu. Celem jest jak największe zbliżenie się do odtworzenia prawdziwego przebiegu rajdu w WRC.
- Każdy dzień będzie zawierać kilka odcinków specjalnych, rozgrywanych w różnych warunkach atmosferycznych oraz o różnych porach dnia i nocy.
- Na koniec każdego dnia rajdowego będzie dostępny park serwisowy, w którym można zmienić opony, zmodyfikować ustawienia samochodu a także go naprawić. Sam park serwisowy będzie trwać 15/30/45 minut w zależności od ustawień i długości rajdu.
- Przekroczenie czasu naprawy będzie skutkować karą czasową doliczoną do czasu całego rajdu. Kara będzie naliczana według gry, na która organizator nie ma żadnego wpływu.
- Gra pozwala na wyjście z rajdu w parku serwisowym i kontynuację rajdu np. następnego dnia, o ile mieścimy się w terminie rozgrywania rajdu. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne problemy połączenia z serwerem RaceNet podczas wychodzenia i wchodzenia z lub do eventu, skutkujące wykluczeniem z rajdu.
2. Odcinki specjalne
- Każdy rajd składa się kilku bądź kilkunastu odcinków specjalnych, będących próbami czasowymi. Suma czasu przejazdu wszystkich odcinków specjalnych składa się na wynik rajdu.
- Na wszystkich odcinkach specjalnych mamy tylko jedną szansę na przejazd, co oznacza że próby powtórzenia oraz wyjścia z odcinka specjalnego będą skutkować dyskwalifikacją z całego rajdu.
- Podczas przejazdu obowiązuje system kar naliczany wg gry za: wyjazdy poza trasę, wjazd w tłum gapiów i tym podobne. Organizator nie ma wpływu na kary.
8. Punktacja
- Za każdy rajd kierowca otrzymuje stosowną ilość punktów w zależności od pozycji na mecie. Punktacja zostanie podana na stronie ligi w zakładce 'Punktacja'.
- Punktacja za rajdy wzorowana jest na WRC. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany punktacji jeśli liczba uczestników ligi wykroczy poza zakładane normy.
9. Kary
- Jakiekolwiek kary w postaci kary czasowej naliczone w czasie jazdy lub pobytu w alei serwisowej, a także samej dyskwalifikacji, są karami naliczanymi przez system gry na które organizator nie ma żadnego wpływu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikacji konkretnych zawodników, jeśli wykryte u nich będą próby oszustw (udane bądź nieudane) lub przedstawiona zostanie odpowiednia ilość dowodów oszukiwania.
10. Klasyfikacja generalna
- Punkty za rajd są naliczane według naszej własnej punktacji na stronie eSport, a nie RaceNet/DiRTgame. Oznacza to, że punktacja naliczana ze strony klubowej nie będzie brana pod uwagę.
- Zwycięzcą sezonu w danej klasie zostaje kierowca z największą liczbą punktów. W przypadku remisu jest to zawodnik z większą ilością zwycięstw (w przypadku równej ilości zwycięstw – największa liczba drugich miejsc itd.)
- Te same zasady obowiązują w klasyfikacji zespołowej.
11. Pozostałe
- Regulamin może ulec zmianie w trakcie sezonu z ważnych i uzasadnionych przyczyn. Każda wprowadzona zmiana obowiązuje od najbliższej rundy.